Swakopmund: duinracen en sky-diven

28 februari 2011 - Swakopmund, Namibië

Swakopmund zal ons bij altijd actief in het geheugen blijven staan. We hebben geracet in de zandduinen en vanmiddag heeft Sindy een tandem-skydive gemaakt van zo’n 3 km hoogte.

Het racen in de duinen deden we halverwege Swakopmund en Walvisbay. Bij Dare Devil Adventurers hebben we een quad en een dune-buggy gehuurd. De jongens mochten bij ons voorop zitten. Dus dat werd lekker 3 kwartier racen in de duinen. De jongens (en wij ook) vonden het prachtig.

Aangezien onze laptop weer mankementen vertoonde en deze bij de reparateur stond, moesten we een extra dag in Swakopmund verblijven. Inmiddels hadden we twee nieuwe Nederlandse buren gekregen op de camping: Roos en Rianne. Zij waren van plan om een skydive te doen en Sindy had wel zin om mee te gaan. Dus gebeld en geregeld.

Vanmiddag om twee uur was het zover. Eerst een korte instructie. Met een busje ging het vervolgens naar een verlaten plek in de woestijn. Daar kregen de dames een rode overall aangemeten en werden de dive-partner voorgesteld. In Sindy’s geval: Fuzzy. In een Cesna 185 ging het vervolgens naar 3 km hoogte. 25 minuten duurde de vlucht alvorens de deur open ging.

Sindy: tijdens het busritje en uitleg liep de spanning al een beetje op maar eenmaal in het vliegtuig was ik weer de rust zelve. De vlucht was echt fantastisch mooi en de 25 minuten vlogen voorbij. En toen moesten we eruit. Eerst ging Floor en binnen no-time moest ik. Voordat ik het kon beseffen vlogen we al door de lucht. Een vrije val van 45 seconden was super eng maar ook super gaaf!! Toen eenmaal de parachute open was verliep de daling wat rustiger maar voor Fuzzy iets te rustig dus die gaf een paar keer een lekkere draai eraan (doodeng!). De landing verliep uitstekend en binnen no-time stond ik weer naast manlief en twee kinders. En ik was dolblij dat alles goed was gegaan. Een geweldige ervaring en ik zou het zo weer doen! Echt een aanrader!

Van zowel de sky-dive als het racen proberen we video’s op de website te zetten.

Groeten van de reizigers

1. Hans en Joke:
    28 februari 2011
    Wie niet waagt wie niet wint.

Nou Sindy ziet er inderdaad gaaf en stoer uit zeg! Ik geloof zeker wel dat het ook wel eng geweest is.
    En het duinracen zullen de jongens en Aswin niet te vergeten ook geweldig gevonden hebben.
    Weer supermooie foto's , fijn dat jullie zo genieten.
    Maar nu niet nog gevaarlijke dingen gaan doen hé!!!
    Geniet er nog maar even van.

Groetjes en liefs uit Wijhe.
  2. L.J.Bult:
    1 maart 2011
    Hallo Aswin en Sindy, Wij zijn ook in Swakopmund geweest en hebben ook gevlogen in een klein vliegtuig boven de woestijn! Indrukwekkend land Namibie. We hebben niet gesprongen uit het vliegtuig! Moedig hoor en prachtig. Gaan jullie de zee nog op? Wij zijn met kleine bootjes de zee op geweest en dan kwamen grote zeerobben gewoon bij je op de boot springen! De kapitein van de boot kende een aantal zeerobben, o.a. Sadam Hoessein (een heel lelijke kop) enz. Mooie namen. Verder hebben we toen ergens langs de kust een heel mooie luxe lunch gehad. In the middle of nowhere. Bijzonder land! Geniet ervan.
    Mini en Bert
  3. Remko, Nathalie en Fedde:
    1 maart 2011
    Wat een prachtige ervaringen doen jullie daar allemaal op!
    Geniet er nog even lekker van en tot snel in NL!

Groetjes Remko, Nathalie en Fedde