Helaas, het zit er op

14 april 2011 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na 23.300 km zit ons avontuur er op in zuidelijk Afrika. Vanavond vliegen we via Cairo naar Nederland. (Ja, we houden wel van een beetje spanning).

De afgelopen 10 dagen hebben we vertoefd in Simon’s Town, Kaapstad en Worcester. Op zondag 10 April (mijn verjaardag, dank nog voor de felicitaties) hebben we Robbeneiland bezocht. Het beruchte eiland waar Nelson Mandela en vele andere politieke gevangenen lange tijd werden vastgehouden maar dat ook dienst deed als leprakolonie.

Gisteren zijn we in Johannesburg aangekomen waar we weer bij Helga verblijven. Vanochtend heb ik de auto weggebracht en vanmiddag hebben we de koffers gepakt. Hopelijk mogen we alles meenemen want er is wat onduidelijkheid over de hoeveelheid bagage. Maat dat zal wel goed komen.

Terugkijkend was het een boeiende reis. We hebben 4 landen gezien met ontelbaar vele landschappen, dieren en mensen. We hebben er volop van genoten, vijfeneenhalve maand lang. De Cape-Epic-race was een mooie afsluiting.

Maar nu kijken we er naar uit om weer in Nederland te zijn. We missen onze ouders, broers en zus, zwagers en schoonzussen, neefjes en vrienden. Dus op naar Putten. Hier wordt het toch langzaamaan winter. Thuis gaan we lekker weer de zomer in.

Tot snel!

Groeten van de reizigers

1. Anke:
    14 april 2011
    Vannacht vliegen jullie dus over ons heen???? ;)
    Ik zal wel ff zwaaien!!!!
    Tot mails als jullie weer in Nederland zijn. Gelukkig is het daar lekker weer en gaan jullie de zomer tegemoet!
    Jullie hebben een fantastische reis gehad waar idd de gigafietsexperience een mooie afsluiting van was!!! Heel veel plezier en geluk in Nederland en hopelijk zien we elkaar in de zomer nog even!!!!
  2. Jorine:
    14 april 2011
    Goede reis en tot snel!
    Liefs
  3. Yvonne:
    15 april 2011
    Het was geweldig om jullie te volgen.
    Hier ook alle respect voor het fietsavontuur.
    We wensen jullie heel veel plezier in Nederland.

Groetjes uit Polen.

Do widzenia.
    Patrick, Yvonne en Isa
  4. annemarie:
    16 april 2011
    Hoi!
    Net al jullie foto's met Milko bekeken! Erg leuk!
    We waren net op de markt van Alemtema met Shimelles, Shimelles koka, Ato Bagasho en Milko. Goede paas inkomen gedaan voor de mensen. Ze krijgen allemaal een stuk vlees dit jaar!
    Ze richting DZ even iets gaan eten.

groetjes Milko en Annemarie
  5. iwan:
    18 april 2011
    Ha familie,

Bedankt voor de fantastische updates van de afgelopen maanden en laten we snel weer eens een borrel drinken samen!

Groeten Iwan en fam