Stage 7: Oak Valley - Lourensford

3 april 2011 - Simon's Town, Zuid-Afrika

Zo, het zit er op. Na 63 km in de laatste etappe komt de Cape Epic tot een einde. Na 707 km en 14.550 hoogtemeters in 50 uur en 37 minuten in 8 etappes staan we op de 366-ste plaats in het klassement van 600 teams. Er zijn uiteindelijk 496 teams gefinisht. De rest is uitgevallen of heeft tijdslimieten overschreden.

Bij de finish was het een groot feest. Alle rijders werden op een podium gefeliciteerd en kregen een medaille en het felbegeerde witte T-shirt. Sindy en de kinderen hadden een mooi spandoek gemaakt.

Ik ben erg blij en trots dat ik het heb volbracht. Vooral na de eerste etappe zag ik het zwaar in. Maar met de hulp van Patrick mijn fietspartner, Kelman de masseur en de aanmoedigingen van Sindy, Teyler en Wessel heb ik het toch gered. Het was een prachtige ervaring maar ik ga het zeker niet nog eens doen. De opoffering qua trainingstijd is daarvoor te groot. Zie ook mijn reactie op de website van de Cape Epic.

We zijn nu in Simon’s Town, vlakbij Kaapstad waar we een mooi huis hebben gevonden. Hier gaan we de komende dagen relaxen. De fiets zet ik voorlopig even in de schuur.

Nogmaals dank voor alle aanmoedigingen en alle e-mails en felicitaties die ik vandaag heb ontvangen.

Nu lekker slapen.

Groeten van de reizigers en een gelukkige fietser.

1. Jorine:
    3 april 2011
    Jaaaa. Gefeliciteerd! Moet er gewoon van zuchten als ik je verhaal zo lees, pff! Trots op je!
    Geef je benen en je billen maar lekker rust en geniet van je top prestatie!
    Liefs aan Sin en de kids,
    Jor
  2. Gé Mulder:
    3 april 2011
    Gefeliciteerd ,erg goed gedaan ben erg trots op mijn neef. Zie er naar uit om met zo'n topsporter samen te gaan fietsen als je weer in Nederland bent. Dus bij deze nog gemaals gefliciteerd met deze uitszonderlijke prestatie. Groetjes ook aan Sindy en de kinderen want ik vind ook dat zij een uitzonderlijk prestatie hebben vericht door jou te steunten bij allles.

Groetjes Riek & Gé
  3. Mariet:
    Top Aswin !!
    Lieve groet,

Mariet
  4. iwan:
    3 april 2011
    Aswin echt grote klasse, hulde sjappoo, strikkie d'r umme en niks meer aan doen. Hang die fiets idd maar ff aan de wilgen en geef de beentjes maar even wat rust, kun je straks met ons weer die ECHTE bergen als de Lemelerberg, Holterberg, Luttenberg etc beklimmen ;-) Take care, groeten aan de rest en laat eens ff horen wanneer je weer in NL bent...
  5. annemarie:
    4 april 2011
    Gefeliciteerd! Ik heb je dagelijks gevolgd. Leuk om alles te lezen!
  6. Jack, Lianne en Liz:
    4 april 2011
    Lieve aswin en de rest! GEFELICITEERD! Wat een prestatie! Groetjes Jack, Lianne en Liz
  7. Stefan:
    4 april 2011
    R E S P E C T ! ! ! ! ...

Mooie foto's, geeft een kleine beetje een beeld hoe zwaar het was.
    Geniet er nog van de laatste dagen in Zuid-Afrika!

gr.
    Stefan
  8. Hilde:
    4 april 2011
    Heel erg knap en super om te volgen!
    Geniet van de laaste dagen en groeten uit Koka,

Michel en Hilde
  9. Tim, Josephine & Teun:
    Lieve Aswin,

Van harte GEFELICITEERD met het behalen van de eindstreep!

Wat heerlijk dat het erop zit.
    Deze ervaring nemen ze je nooit meer af.

en nu......snel naar naar Nederland!
    We missen jullie echt!

Lieve groeten van Tim, Josephine en Teun
  10. Mariëlle:
    5 april 2011
    Van harte gefeliciteerd met deze fantastische prestatie!
    Ik heb de hele race gevolgd vanuit mijn kraambed; ik ben op 25 maart bevallen van onze dochter Janne! Een prachtig meiske!
    We zijn heel blij met haar en Mare is ook heel gelukkig met haar zusje.
    Veel plezier nog, liefs Mariëlle
  11. Niek Oldenhof:
    TOPPERTJE!!!!! Grote klasse, echt heel veel respect! Ook voor
    Sindy en kids want die hebben er ongetwijfeld ook flink in moeten investeren!! Echt super!!!
    Mooie foto's ook, we hopen dat ondanks al dat afzien je er toch ook van genoten hebt....schitterend landschap zo te zien....
    Nou hopelijk tot in NL in een paar weken en geniet nog even can de vakantie met zijn allen!
    Groet ons.
  12. Remko, Nathalie en Fedde:
    5 april 2011
    Sjonge! Echt respect Aswin!
    Nu tijd om te relaxen, samen met Sindy en de boys :-)

Tot snel!!
  13. Niek Oldenhof:
    8 april 2011
    Mooi man je reactie staat op de website!!

Aswin Endeman of the Netherlands (team BASF – Horticoop – Abyssinian Lions) says that it was great to finish, but “I’ll never do it again. This was my first and my last. It’s too tough.”

14. Remko, Nathalie en Fedde:
    10 april 2011
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    We hopen dat jullie er een mooie dag van gemaakt hebben met zijn allen.

Hopelijk tot snel!!

Remko, Fedde en Nathalie
  15. Niek Oldenhof:
    10 april 2011
    Aswin gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Geniet ervan met zijn allen!!!!!!