Stage 5: Worcester - Oak Valley in the Elgin Valle

1 april 2011 - Grabouw, Zuid-Afrika

Vandaag ging het goed. 143 km in 8:37. De beklimmingen waren niet al te stijl en na 100 km hadden we nog genoeg energie om aan de grote klim te beginnen. Het ziet er naar uit dat we het gaan halen. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het nog kan lopen. Materiaalpech en de man met de hamer kunnen nog roet in het eten gooien. Maar so far so good. We staan nu 214-e in het mannenklassement waar nog 265 teams in zitten.

Morgen 125 km fietsen met 2700 hoogtemeters.

Hier het plaatje:

Zat vandaag overigens in de afdaling achter een tandem. Gerrie en Hein, twee zuid-afrikanen. Hein is blind maar fietst als een tierelier. Je kunt je niet voorstellen hoe hard die gasten afdalen op een mountainbike. Je moet echt vol meetrappen om ze bij te blijven. Prachtig om te zien. Hier een filmpje van Hein: http://www.youtube.com/watch?v=vKK2uxzGP6I&feature=youtube_gdata_player

Groeten van de reizigers en de fietser.

1. Niek Oldenhof:
    1 april 2011
    Dat gaan jullie zekers redden als je geen materiaal pech krijgt....
    Heel veel succes de laatste paar dagen en geniet ervan!
    Doe de groeten aan Sindy en de kids!
    Wanneer zijn jullie trouwens weer in NL? Wij zijn er 27 april t/m 13 mei....zo mooi zijn als we ff een biertje met zijn allen kunnen doen!
    Groet,
    Niek
  2. iwan:
    2 april 2011
    Moat! Goed bezig jongen, hulde sjappoo!
    Dat die blinde man zo hard afdaalt verrast me niet, die ziet namelijk toch geen gevaar :-)
    Heel veel succes nog met de laatste loden en groeten aan de rest van de fam!

Iwan en fam.