Hluhluwe Imfolozi National Park

11 december 2010 - Pietermaritzburg, Zuid-Afrika

Mijn ouders zijn er! Afgelopen maandagavond heb ik ze opgehaald van het vliegveld in Johannesburg. De reis was goed verlopen, alleen een half uurtje vertraging. De volgende ochtend waren ook de kinderen blij om opa en oma weer te zien.

Afgelopen zondag hebben we Sinterklaas gevierd bij Helga. Zij had wat vrienden uitgenodigd. De meesten van hen kwamen van oorsprong uit Europa en hebben al hun hele leven in Zuid-Afrika gewoond. Veel interessante verhalen gehoord over emigratie en het hedendaagse Zuid-Afrikaanse leven.

Op dinsdagochtend hebben we de huurauto voor mijn ouders opgehaald. Een witte volkswagen polo. Na het inpakken zijn we naar Ermelo gereden (ten oosten van Johannesburg). De bedoeling was om naar Hluhluwe te rijden maar door alle wegwerkzaamheden konden we slechts een afstand afleggen van zo’n 200 km. Een tegenvaller dus. ’s Avonds nog een flinke onweersbui waarvan vooral mijn moeder genoot. De volgende dag, woensdag, zijn we in Hluhluwe aangekomen. Aangezien het al middag was hebben we niet veel meer gedaan. Wel mijn eerste trainingsrondje op de mountainbike afgewerkt samen met mijn vader. Ben erg blij om nu eindelijk weer te kunnen fietsen.

Het Hluhluwe Imfolozi park is een van de oudste nationale parken van Zuid-Afrika. Je kunt er de ‘big-five zien’ en dat is gelukt. Op donderdag zagen we namelijk neushoorns, een luipaard, leeuwen, waterbuffels en olifanten. Onvoorstelbaar veel geluk om al die dieren te zien op 1 dag. Daarnaast nog zebra’s, giraffes, kudu’s, bavianen, verschillende bokken en wilde zwijnen gezien. Voldoende foto-materiaal dus.

Gisteren zijn we van Hluhluwe naar Pietermaritzburg gereden. Onderweg zijn we een paar uurtjes gestopt in Zinkwazi Beach aan de Indische Oceaan. In Pietermaritzburg verblijven we bij Jean Symondson, de moeder van mijn fietsmaat voor de Cape Epic, Guy. Zij heeft ons met open armen ontvangen en behandeld ons als vorsten.

Helaas zijn we allemaal, op Joke en Wessel na, een dag ziek geweest. Waarschijnlijk een griepvirus dat mijn vader uit NL heeft meegenomen. Gelukkig ben je er maar een dag ziek van dus valt het wel mee. Morgen gaan we richting de Drakensbergen.

Groet,

De reizigers

1. Mariet:
    11 december 2010
    Hallo allemaal,
    Bofkonten zijn jullie! Leuk om Hans met kleinzoon te zien.
    Ik hoop, dat jullie een mooie tijd samen hebben.
    Hier hopen we dan maar op strenge vorst. Vandaag voelt het nog als lente.
    Lieve groet,

Mariet
  2. Hilde:
    12 december 2010
    Leuk om jullie reisverhalen weer te lezen
    Hier nogal wat uitbreiding van de veestapel, onder andere een mooi (vaars) kalf van jullie zwarte koe!

Geniet ervan!

Groeten, Michel en Hilde
  3. Martijn Endeman:
    12 december 2010
    Hallo reizigers,

wat een fantastische natuur!! Heb samen met Linde alle foto's bekeken en ze wil direct naar jullie toekomen....

Geniet er nog samen van, ook de groeten aan Hans en Joke.

Gr. Martijn en de rest van de familie
  4. dini kosse:
    17 december 2010
    HALLO FAM.
    WAT EEN GEWELDIGE TIJD BELEVEN JULLIE EN WAT EEN MOOIE FOTO'S,HIER IS HET VOLOP WINTER MET VEEL SNEEUW,MAAR OOK MOOIE PLAATJES.
    WEL EVEN WAT ANDERS ALS BIJ JULLIE.
    WIJ WENSEN JULLIE FIJNE FEESTDAGEN EN GENIET VAN ELKAAR.
    GROETJES VAN HERMAN EN DINI