The Midlands, Drakensbergen en de Wild Coast

20 december 2010 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Na een aantal goedverzorgde dagen bij Jean Symondson in Pietermarizburg zijn we doorgereden naar de Midlands, aan de voet van de Drakensbergen. Een mooi glooiend landschap, veel boerderijen en helaas veel regen. Een bezoek aan een naburige boerderij gaf een leuke inkijk in het Zuid-afrikaanse boerenbestaan. Gelukkig was het 1 dag droog en zonnig en hebben we kunnen wandelen en mountainbiken bij Giant’s Castle in de Drakensbergen.

Daarna een lange rit gemaakt in twee dagen tijd door de Wild Coast (het zuid-oosten van ZA) op weg naar Storms River, aan de Indische Oceaan net voorbij Port Elizabeth. Hier ligt het Tsitsikamma National Park. Helaas weer twee dagen met regen en 1 dag droog. Deze droge dag hebben we gebruikt om een hangbrug te bekijken en om aan het strand te liggen. Het water is ijskoud, zo’n 10 graden. De Arctische stroming is goed voelbaar.

Op zondagochtend zijn we gaan kijken bij het bungeejumping bij de brug over de Bloukransrivier. 216 meter. Bracht weer oude herinneringen naar boven. ’s Middags zijn we in Knysna aangekomen, een mooie kustplaats. Het vinden van een slaapplaats kostte helaas wat meer tijd dit keer. Je kunt goed merken dat het vakantieseizoen hier nu echt is begonnen. Vandaag hebben Hans en ik gemountainbiked en vanmiddag zijn we met de jongens naar een Olifantenpark geweest. De dames hebben gewinkeld. Het weer was gelukkig een stuk beter. Droog en zo’n 25 graden. Altijd nog beter dan jullie sneeuw en vorst in Nederland.....

Groet,

De reizigers

1. iwan:
    20 december 2010
    Hohohooooo....merry christmas everybody!!!
    Jullie mogen daar dan wel olifanten hebben, maar hier hebben we echt natuurijs.....in ieder geval tot donderdag, dus ik verwacht Hans binnenkort weer thuis :-)
    Wat betreft die bungeejump: jullie hebben toch niet ondergedaan voor Seppie en ondergetekende? Heel veel plezier nog en groetjes aan iedereen daar! Iwan en rest van de fam uut Zwollywood
  2. Mariet:
    21 december 2010
    Lieve mensen,

Mooie kerstdagen gewenst!

Wijhe
    21 uur geleden voor het laatst bijgewerkt door Erik
    20-12-2010

Kleigaten in Herxen. Diverse aaneengesloten plassen tussen wilgenbegroeiing waar en baan van ca. 5 km is uitgezet. Koek en Zopie aanwezig en 's avonds verlicht.
    Organisatie door IJsclub TRIO VOORUIT

Je maatjes zijn weer actief Hans!!
    Maar ja jij komt zelfs voor de elfstedentocht niet terug...
    Vanaf morgen dooi....
    Geniet maar lekker daar van zon en fiets en je familie!!
    Lieve groet,
    Mariet
  3. Remko, Nathalie en Fedde:
    22 december 2010
    Hee Reizigers,

Vanuit een koud Nederland wensen we jullie heel fijne feestdagen!

Liefs van Remko, Nathalie en Fedde
  4. joke meijerink en fam.:
    22 december 2010
    hallo zwervers,
    Wat een reis zeg. Geweldig allemaal. Alle fotos even gekeken. Voor Sindy alvast gefeliciteerd en de groeten van ons allemaal vanuit een winters arrien. En voor Hans: Hier bijna een elfstedentocht. Waar ben jij nou??
  5. annie:
    23 december 2010
    hALLO fam CINDY GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN de rest ook met vrouw en mama en geniet jullie maar lekker ik geniet van de verhalen ik wil ook zo reis gaan maken met een vriendin we zijn aan het sparen fijne dagen en kijk uit ANNIE EN DE KIDS
  6. Jack, Lianne en Liz:
    23 december 2010
    Lieve Sindy,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! geniet er maar van vandaag! Verder hele fijne feestdagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst! XXX van ons
  7. Makink:
    24 december 2010
    Prachtig te volgen reisverhaal. Heel wat anders hier met sneeuw en ijs. Hele fijne feestdagen en nog veel mooie reisdagen in Z-A
    Dick en Theresia
  8. Martijn Endeman:
    27 december 2010
    Hallo Reizigers,

Cindy nog VAN HARTE GEFELECITEERD met jou verjaardag!!

Fijne feestdagen en alvast een voorspoedig 2011!!

Kunnen jullie al wat vertellen over de vervolgplannen, na Z-A?? Ander land?? Misschien Nederland of Belgie ofzo?? (ook een mooi land en wat dichterbij, hahaha)

Goede reis verder!!

Gr. Martijn & Cilly, Linde & Mirte Endeman
  9. Mariet:
    31 december 2010
    Lieve allemaal,

Vanuit dooiend Nederland een goed uiteinde en warme start van een gelukkig nieuw jaar gewenst !
    Sindy nog proficiat!
    Liefs,
    Mariet
  10. olaf:
    31 december 2010
    Hey fam. Endeman,

Wellicht een beetje laat maar ik wil jullie fijne kerstdagen wensen (of in ieder geval gehad..) en een goede jaarwisseling! Volgens mij heeft 2011 veel mooie vooruitzichten voor jullie! Hier in Zwolle alles naar wens, best wel koud en glad (ben al een paar x op mijn muil gegaan). Tot snel! gr Olaf