Op vakantie tijdens vakantie

13 januari 2011 - Knysna, Zuid-Afrika

Op de camping in Citrusdal was het warm. Zeg maar gerust bloedheet. Ruim 40 graden. Op donderdag 6 januari zaten we hemelsbreed 5 km van de warmste plek in Zuid-Afrika op die dag (41 graden). Dat hielden we niet vol dus hebben we afgelopen vrijdag de tent weer opgebroken en zijn naar het zuiden gereden.

De eerste twee maanden zijn voorbij gevlogen. En na het vertrek van mijn ouders was de energie eigenlijk een beetje op bij ons allemaal. Het vele rijden en de korte duur op iedere plek is vermoeiend, vooral voor de kinderen. Daarom hebben we besloten om minimaal twee weken op 1 plek te blijven. En dat is Knysna geworden. Ten eerste vanwege het betere klimaat, ten tweede vanwege de mooie camping die we er al hadden gezien. Dus alvorens we naar Namibië rijden gaan we eerst even bijtanken en de rest van de reis wat beter voorbereiden. We zijn nu dus op vakantie tijdens vakantie. Gewoon omdat het kan.

Op weg van Citrusdal naar Knysna hebben we nog naar campings gekeken in Ceres en in Worchester. In de eerstgenoemde plaats was geen plek en in de tweede stond ons de camping niet aan. In Knysna staan we aan Lake Brenton. We kijken uit over de baai en zien in de verte Knysna liggen. Op de camping wordt het steeds rustiger aangezien de schoolvakanties nu bijna voorbij zijn. De kinderen vermaken zich prima. Er is een zwembad en je kunt er prima vissen. Tijdens onze eerste echte vispoging vingen we er zelfs twee! (met een beetje hulp van de buurman die ons het juiste aas gaf, mud-shrimps)

Je kunt hier prima mountainbiken. Ik heb mijn trainingsprogramma wat geïntensiveerd en probeer nu twee keer per drie dagen te fietsen. Rondjes van 60-80 km met 1000-1500 hoogtemeters tot nog toe. Het weer is tot nu toe perfect geweest. Overdag zo’n 26-27 graden en ’s nachts koelt het lekker af.

Groeten van de reizigers

1. Remko:
    13 januari 2011
    Ook weer een leuk verslag om te lezen. Ben toch wel jaloers.... helemaal nu ik zo naar buiten kijk en alleen maar kale bomen en wolken zie. Goed om te lezen en te zien dat ik eindelijk medestanders voor het vissen heb gevonden :-)

Ga vooral door met de reisverslagen en de bijbehorende foto's.
  2. Michiel:
    13 januari 2011
    wederom weer fantastische foto's!
    geniet ervan en ik houd jullie site in de gaten
  3. iwan:
    13 januari 2011
    Aloa familie! Een vakantie in een vakantie, dat klinkt zoals vakantie hoort te zijn :-) . Die trainingsrondjes in die omgeving lijken me echt fantastisch en anna is jaloers op de luxe filmzaal in jullie tent. Hier alles uitstekend, alles nog rustig met M., we kunnen haast niet meer wachten. Verder druk met werk en ook weer lekker buiten gefietst zaterdag, om jou straks toch nog een beetje bij te kunnen houden :-). Geniet er nog lekker van en hou ons op de hoogte! Iwan en fam.