Stage 4: Worcester - Worcester

31 maart 2011 - Worcester, Zuid-Afrika

Nou jullie voeren de druk wel op met al die aanmoedigingen. Dank dat jullie allemaal zo meeleven.

Gisteren had ik geen tijd om een verhaaltje te tikken maar vandaag wel aangezien we slechts een korte tijdrit hoefden te rijden. Ook wat foto’s dit keer. (zelfs met Jelmer Pietersma en Bart Brentjens!)

De etappe gisteren was lang en zwaar (104 km). Maar wel te doen. De luchtvochtigheid was hoog maar gelukkig was er weinig zon. Wel veel los zand (duinachtig) en keien. De beklimmingen op het einde vielen me niet tegen. We hebben er uiteindelijk 9:07 over gedaan. De maximale tijd werd met een uur verlengd aangezien er anders te veel afvallers zouden zijn.

Vanochtend was de tijdrit. We moesten om 08:55 starten. Het parcours was 32 km lang met 800 hoogtemeters. En dat viel vies tegen. De hellingen waren stijl en soms wat glad aangezien had vannacht heeft geregend. Daarnaast zat ik laag in mijn suiker want na een Rudbull-boost en een banaan ging het opeens een stuk beter.

Morgen de Koninginnenrit. 145 km met 2350 hoogtemeters. Er zit een lange beklimming op het eind, na 100 km. Dat wordt dus een hele opgave.

Mijn positie is nu op de website te zien (http://live.cape-epic.com/). Bij de selectiecriteria moet je kiezen voor de categorie mannen, country: Ethiopia.

Hier het plaatje voor morgen.

Nou ik ga maar weer eens wat eten....

Groeten van de reizigers en een hoopvolle fietser.

1. Niek Oldenhof:
    31 maart 2011
    Mooie Ethiopier!! Grote klasse jongen...ziet er pittig uit morgen met die klim op het eind......succes!!! Laat de koningin niet in zijn hempie staan!!
  2. Remko:
    31 maart 2011
    Eindelijk de foto's (wat een afgetrainde bekkies toch allemaal ;-)). Volgens mij heb je de afgelopen dagen goed werk verricht en als ik het zo lees ben je niet geheel ontevreden. Ga zo door!!!! En ja, het fenijn zit hem morgen zo te zien in de staart. Wij (Nathalie en ik) zijn zelf de aankomende dagen uit de lucht omdat we een citytrip hebben gepland en kunnen je dus niet meer aanmoedigen :-( Bij deze dan ook voor alle resterende dagen (en stages): ZET HEM OP!!!!!!!!!!!!!!!! en probeer er ook een beetje van te genieten........
  3. Jorine:
    31 maart 2011
    Toppie joppie! Als je straks weer in Holland bent, dan zijn die pukkels te klein voor jou!!!
  4. Michiel:
    1 april 2011
    jo man, ziet er goed uit allemaal.
    nog even een paar dagen volhouden!