Stage 1: Saronsberg in Tulbagh

28 maart 2011 - Tulbagh, Zuid-Afrika

7:30 vanochtend de start voor de eerste echte etappe. 89 km en 2050m meter klimmen. En die was loodzwaar. We mochten er maximaal 9 uur over doen. Nog nooit zulke steile hellingen gezien. Wist uberhaupt niet dat je daar nog op kunt fietsen. Hele stukken moeten lopen (net als vele anderen). Patrck, mijn franse partner, had na 30 km last van kramp maar herstelde gedurende de dag goed. We hebben er 7 uur en 25 minuten over gedaan. De winnaars (professionals) deden er 3:32 over. Jose Merida (wereldkampioen) noemde het een van de zwaarste etappes uit zijn leven.....

In het overall klassement staan we nu op een 445-ste plaats. Morgen weer fris van start. 104 km en 2300 meter klimmen. We mogen er dan 10 uur over doen.

Dank voor de aanmoedigingen!

Hier het plaatje van de etappe vandaag:

Groeten van de reizigers en de vermoeide fietser.

1. Niek Oldenhof:
    28 maart 2011
    Had al gezien dat het er lood zwaar uitzag....respect man!!! en morgen gewoon weer vol aan de bak! Moet Sindy vanavond de beentjes maar even goed masseren!! Groet en succes!
  2. Tim, Josephine & Teun:
    28 maart 2011
    Sorry maar wat een hel zo'n tocht....
    De hel van 2011 als je het mij vraagt ;-)
    Klasse Aswin
    ONGELOOFLIJK!
    Inderdaad R.E.S.P.E.C.T
    Veel goede en veilige kilometers gewenst!
    Lieve groetjes van ons
  3. Jorine:
    28 maart 2011
    Ha Aswin, Jemig, ik krijg er gewoon spontaan kramp van.
    Knap zeg! als je het er straks op heb zitten dan heb JIj wel voor jezelf iets gedaan wat niet iedere Ned. kan zeggen.
    Zet hem, ik weet dat je het kan, je hebt een oesterk motivatie vermorgen en een oerkracht in je zitten die niet op wil geven!
    Ik wil die kuiten zien groeien bij je , met de dag!
    Succes voor morgen!
    Jorin
  4. Bart:
    28 maart 2011
    Shit, wat een hel zeg! Ik vond gisteren 'rondje Zwolle' al zwaar genoeg. Heel veel plezier nog!!
  5. iwan:
    28 maart 2011
    Eindelijk weer een familielid die af moet stappen van de fiets om te lopen...... we zullen het er verder met verjaardagen niet over hebben :-)

Gave tocht man, geniet er van zou ik zeggen, wij fietsen de rondjes op de holter-en lemelerberg, maar kan me voorstellen dat jouw omgeving daar stukken mooier is ;-)
  6. marc:
    Petje AF,

Ik heb gisteren even zitten kijken naar de proloog op dstv.
    Echt ontzettend zwaar. Ik heb je alleen niet gezien maar dat komt hopelijk snel nog.

groeten uit een warm ethiopie
  7. Remko:
    29 maart 2011
    mmm een Endeman die afstapt. Dan kon het inderdaad nog wel eens pittig zijn ;-). Petje af hoor. Niets anders dan RESPECT. Zet hem op de aankomende dagen!!!!!!!
    ps zelfs het plaatje van de etappe (grafiek) ziet er in mijn ogen al onmogelijk uit!
  8. wendy, jeroen, rens, wiep & anouk:
    29 maart 2011
    klasse Aswin, ongelofelijk, 300 hoogtemeters klimmen op 1 kilometer als je de grafieken zo ziet. 33,33333%. Dat is andere koek. Ik hoop dat je fatsoenlijk herstelt (s nachts) en kan bijeten. Dan zal wel nodig zijn. Geniet van deze ultieme uitdaging en zet hm op!!!
  9. Niek Oldenhof:
    29 maart 2011
    Aswin, waarom is jouw naam niet te vinden on the result page of the official website? For Stage 1 it shows finishers 444 and 446 but it doesn't show 445 being you guys?!?!?!